ТВ Бачка Врбас

ТВ Бачка Врбас

Здравство

Позитиван утицај пливања на имуни систем

Редакција ТВ Бачка | 15. jun 2020. | 08:44 | Здравство

Позитиван утицај пливања на имуни систем

Многи су начини да се очува имуни систем човека у топ-форми , поготово у време пандемије. Пливање је спорт или тренинг који може играти велику улогу у том задатку.

Активан животни стил је неопходан за физичко благостање нашег организма, скоро колико и здрав имуни систем. Активно ангажовање тела 60-120 минута дневно је идеално. Али оно што би било довољно јесте 30 минута тренинга сваки дан.

Према https://www.healthline.com/,  пливање делује на цело тело тако што:

• убрзава рад срца без стреса

• тонира мишиће

• повећава снагу и издржљивоси

• кондиционира срце и плућа.

Обзиром да велики број вируса напада управо плућа, добро је знати колико је пливање добро за респираторни систем. У ствари, студија из 2016. године

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2173511515001979 наводи да особе које редовно пливају, имају плућа јача од осталих спортиста.

Редуковање стреса једна је од најважнијих ствари које треба урадити како би ојачали имуни систем. Пливање само 30 минута, три пута недељно, може снизити ниво стреса, побољшати расположење, смањити учесталост депресије и анксиозности и побољшати сан. Нежно истезање мишића, ритмичко понављање покрета и удара као и дубоко дисање, медитативног су карактера па смањују ниво стреса. Смањено лучење хормона стреса, повећава број имунолошких ћелија и антитела, који се боре против инфекције, побољшавајући нашу отпорност на болест.

 Када се удруже физичке и менталне предности пливања, потпуно је сигуран позитивни утицај на имуни систем.

Ostale vesti iz ove kategorije